بُنت می

عقب نشینی بی سابقه قیمت مسکن

املاک

9 اردیبهشت 1400 14 بازدید
بُنت می

عقب نشینی بی سابقه قیمت مسکن

ماه نخست بهار ۱۴۰۰ با کاهش بی سابقه قیمت مسکن آغاز شد . شاید ۳.۱ درصد کاهش قیمت نسبت به افزایش قیمت ها در سال گذشته چندان به چشم نیاید.

این میزان کاهش قیمت ماهانه در 365 روز گذشته بی سابقه بوده است. در سال گذشته تنها در آذر ماه شاهد کاهش قیمت ۱.۱ درصدی مسکن نسبت به ماه پیش از آن بوده‌ایم .

اولین ماه بهار امسال به جز عقب نشینی قیمتی کم سابقه ، نسبت معاملات به فرودین ماه های سال گذشته رشد چشمگیر ی داشت. شاید در نگاه نخست به سبب روند نزولی معاملات نسبت به اسفند ۹۹ و کاهش ۶۰ درصدی آن و رسیدن تعداد معاملات به ۲ هزار و ۹۴ ملک، ارزیابی چندان مثبتی نسبت به روند بازار در این ماه نداشته باشیم، اما با مقایسه معاملات این ماه نسبت به فرودین ماه سال ۹۹ شاهد رشد ۶۸ درصدی خواهیم بود. این امر نشان از آن دارد که دست‌کم بازار معاملات نسبت به ماه مشابه در سال ۹۹ گرم‌تر بوده است.

 

یعنی فروشندگانی که معمولا برای روشن شدن وضعیت بازار مسکن ماه نخست سال را صبوری می کردند در سال ۱۴۰۰ رفتار متفاوتی نشان داده و منتظر اردیبهشت ماه که فضای بازارها شفاف تر می شود ، نشده اند

عقب نشینی بی سابقه قیمت مسکن

همزمان با تهران، بازار مسکن در کل کشور نیز با رکود مواجه شد. طی بهمن ماه ۱۳۹۹ تعداد ۲۷ هزار و ۶۳۸ مبایعه نامه (قرارداد خرید و فروش ملک) در کشور به امضا رسیده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۳۲ درصد و ۳۸ درصد کاهش یافته است.

عقب نشینی بی سابقه قیمت مسکن

عقب نشینی بی سابقه قیمت مسکن

دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نیز در گزارشی که در پایان آبان ماه از وضعیت بازار مسکن در تهران و دیگر مراکز استان‌ها منتشر کرد، در هم آمیختگی و وجود تناظر یک به یک میان قیمت ارز و قیمت مسکن در ۸ ماهه ابتدایی امسال را مورد تاکید قرار داد.

ثبت آگهی رایگان در (( بُنت می  )) مرکز برای ثبت آگهی و انتشار ویدیو آگهی شما برای اولین بار در ایران جهت ثبت کلیک نمایید. 

ثبت آگهی رایگان در شهر زیبای شما ..!

اگر شما به دنبال ثبت آگهی برای فروش لوازم نو و دسته دوم در شهر خود هستید، با استفاده از وب سایت و اپلیکیشن بنت می می‌توانید به راحتی بازار خود را گسترش دهید. با ثبت آگهی در این پلتفرم، می‌توانید فروشگاه و مغازه‌ی تجاری خود را به هزاران کاربر اینترنتی معرفی کنید.

با استفاده از ابزارهای مختلف و طرح‌های تبلیغاتی، می‌توانید به راحتی به مشتریان جدید دست پیدا کنید و فروش خود را افزایش دهید. با بنت می، به راحتی از طریق تلفن همراه یا رایانه خود، فروشگاه خود را ایجاد کنید و با ثبت آگهی، در کمترین زمان ممکن به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنید.

دیدگاهی بنویسید