بُنت می
بُنت می

توضیحات آگهی

دانشگاه علوم اسلامی رضوی یا به اختصار دانشگاه رضوی بهترین و با کیفیت ترین دانشگاه‌ ایران، در حوزه آموزش علوم اسلامی و علوم انسانی است. هدف تاسیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی تربیت مجتهد متخصص متبحر تراز عصر جدید است و در بخشی از اساسنامه هم تربیت قاضی، حقوق دان، اقتصاد دان، جامعه شناس و نظریه پرداز علوم اسلامی نیز اشاره شده است. این دانشگاه یک نهاد دانشگاهی و حوزوی است که در سال ۱۳۶۳ شمسی با پیشنهاد شهید بهشتی و با برنامه ریزی شهید باهنر و با همکاری تولیت فقید آستان قدس رضوی، افتتاح شد و هم‌اکنون در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش دانشجو دارد. رهبر فعلی ایران فارغ التحصیل مدرسه میرزا جعفر این دانشگاه است. همچنین رییسی، رییس جمهور فعلی ایران نیز سابقه ریاست بر این دانشگاه را دارا میباشد. این دانشگاه از نهاد های شناخته شده علمی ایران در مجامع بین المللی دنیا است.
دانشجویان این دانشگاه همزمان با دروس جاری دانشگاه، دروس حوزه علمیه در سطوح مختلف را نیز فرا می‌گیرند.
این دانشگاه وابستگی مالی به دولت نداشته در عین حال تحصیل در این دانشگاه به صورت رایگان است. رئیس این دانشگاه به پیشنهاد هیئت امناء و تصویب تولیت آستان قدس رضوی از بین روحانیون و مجتهدین برجسته شیعه برای مدت ۳ سال تعیین می‌شود.

ساختمان دانشگاه در کنار آرامگاه علی بن موسی الرضا واقع شده‌ است و معماری آن منحصر به فرد بوده و ویژگی های تاریخی و هنری دارد. این دانشگاه در طی فعالیت خود از بدو تأسیس فقط ۳۵۰۰ فارغ‌التحصیل داشته‌است، که این خود نشان از وسواس و حساسیت این دانشگاه در جذب دانشجو است.
استفاده از اساتید به نام کشوری و گزینش تخصصی، این دانشگاه را در زمره دانشگاه‌های مهم کشور قرار داده است.

اولویت اول این دانشگاه تربیت فارغ التحصیلانی با درجه علمی قابل قبول جهت تصدی منصب قضاست، و رشته حقوق، قوی ترین رشته تحصیلی این دانشگاه محسوب می شود. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هم‌اکنون در سطوح مختلف قوه قضاییه و کشور مشغول به فعالیت هستند و جزو برترین ها در حوزه خود محسوب میشوند.

جذب در دانشگاه طی سه مرحله صورت می‌گیرد : ۱-آزمون کتبی ۲-مصاحبه علمی و عمومی ۳-تحقیقات میدانی
دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اصالت حوزوی در سال 1374 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و هم اکنون در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو دارد. دانشگاه علوم اسلامی رضوی به همّت و دوراندیشی نماینده ولی فقیه و تولیت فقید آستان قدس رضوی مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی (رحمة الله علیه) در سال 1363 پایه گذاری شد و جامه ای نو بر پیکر حوزه علمیه میرزاجعفر و خیراتخان که هر یک دیرینه ای افزون بر چهار سده دارند، آراست.

دیدگاه خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانشگاه علوم اسلامی رضوی”