تبلیغات چیست و انواع تبلیغات موثر برای جذب مشتری چگونه است؟
ممکن است شما صاحب یک کسبوکار سنتی یا آنلاین باشید،
اما از تعداد مشتریان و فروش خود راضی نیستید. مدام این سوال ذهن شما را درگیر میکند که
«چگونه تبلیغ کنیم برای جذب مشتری» یا روشهای «تبلیغات موثر برای جذب مشتری» به چه صورت است.
اگر به بیلبوردها و تراکت های خیابانی، آگهی های بزرگ روزنامه ها، تبلیغات رادیو و تلویزیون نگاهی بیندازید؛
بسرعت در خواهید یافت که غالب تبلیغات از میان شرکت ها، سازمانها و برندهایی است که اتفاقا نیاز کمتری به تبلیغات دارند و دارای کسب و کار پر رونقی هستند.
تبلیغات و بازاریابی میتواند تاثیر بسیار مهمی در میزان موفقیت و درآمد شما داشته باشد
افراد هر روز با هزاران پیام بازاریابی رو برو می شوند که این تراکم بالای پیام های ارسالی در بازاریابی سبب می شود بیشتر تلاش ها و تبلیغات برای برقراری ارتباط ناکام بماند و به آنها هیچ توجهی نشود
جالب است بدانید که تنها کمتر از 10 درصد بیزینس های کل دنیا دارای نرخ تبدیل تبلیغات بیشتر از 10 درصد هستند
بدین معنی که 90 درصد بیزینس های دنیا اکثراً دارای نرخ تبدیل بین 2-4 درصد هستند که اصلاً رقم خوبی نیست.
بنابراین اگر می خواهید که تبلیغات شما و هزینه و وقتی که برای آنها صرف می کنید مانند این افراد بیهوده نباشند و جزو آن 10 درصد استثنایی باشید، قوانینی وجود دارند که باید آنها را رعایت کنید.
این هفت اصل می تواند یک آگهی تبلیغی یا هر ارتباط بازاریابی را به یک متوقف ساز واقعی تبدیل کند
تبلیغ برای جذب مشتری باید درون مایه ای ذاتی داشته باشد
تبلیغ باید مخاطبان را به مشارکت و همکاری وادارد
تبلیغ باید واکنشی احساسی برانگیزد
تبلیغ باید موجب تحریک کنجکاوی شود
تبلیغ باید موجب شگفتی مخاطبان گردد
تبلیغ باید موجب انتقال اطلاعات بدیهی شود
تبلیغ باید از قواعد و شخصیت محصول فراتر رود
یکی از نکات مهم در تبلیغات، برجسته کردن جوانب مثبت کسبوکار شماست؛
یعنی همان عواملی که موجب مزیت رقابتی شما میشوند. آگهیهای تبلیغاتی بسیار زیادی وجود دارد که هوشمندانه ساخته شدهاند،
ولی در فروش مزیتهای ویژهی محصول یا خدمات تبلیغشده، ناتوان هستند. تا زمانی که این مزایا را برجسته نکنید، تبلیغات، ارزش ویژهی محصولات شما را به مشتریان بالقوه نشان نمیدهد.
ارائه تبلیغات باید به روز ، در دسترس ، فراگیر باشد یعنی برای بیشتر افراد قابل دسترسی باشد و مشتری به دنبال یافتن کلید واژه ها و پیدا کردن اسم و برند و آن محصول باشد بلکه این تبلیغات باشند که مشتری را از تبلیغات بی نیاز کنند
تبلیغات دیجیتالی را می توان نوعی بازاریابی و تبلیغات تعریف کرد که در آن پیام ها از طریق اینترنت به مخاطبان هدف تحویل داده می شود
یک تبلیغات مناسب می تواند بسیار مفید باشد و تاثیر مهمی در معرفی و فروش محصول داشته باشد.
تبلیغات دیجیتالی یکی از روشهای فعلی ، سریع و قابل توجه است که به دلیل ارائه پیشنهادهای متفاوت و مختلف از طریق تبلیغات ، میل به خرید را ایجاد می کند.
امروزه تعداد رسانه ها افزایش یافته است. با توجه به علایق هر فرد مجله، کانال تلویزیون، ایستگاه رادیو و کلی وب سایت وجود دارد و همه ی این رسانه ها پر از تبلیغات هستند.