بُنت می

شهر گنبد کاووس

شهر های ایران

21 خرداد 1402 4 بازدید
بُنت می

شهر گنبد کاووس

شهر گنبد کاووس در استان گلستان واقع شده و از جمله شهرهای مهم و پرجمعیت در این استان محسوب می‌شود. این شهر با تاریخچه‌ی بسیار قدیمی، دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

شهرستان گنبد کاووس با وسعتی بالغ بر 5800 کیلومتر جمعیتی معادل 360000 نفر را در خود جای داده است و از نظر وسعت، بزرگترین شهرستان و از نظر جمعیت، دومین شهرستان استان گلستان می باشد. شهر گنبدکاووس در دوران کهن به جرجان معروف بوده و به دلیل قرار داشتن در جاده ابریشم از اهمیت بسیاری در بازرگانی برخوردار بوده‌است. د طول دوران های متمادی، هنگام حکمرانی سسلسه‌های آل زیار و آل بویه ، این شهر پایتخت ایران بوده‌است. و از آن دوران برج آجری قابوس که احتمالاً مدفن سلطان آل زیاری، قابوس بن وشمگیر است به یادگار مانده است که ارتفاع آن به ۶۰ متر می‌رسد و بین سال های ۱۰۰۶ تا ۱۰۰۷ میلادی بنا شده‌است.

تاریخچه گنبد کاووس گنبد کاووس در قدیم با نام گنبد قابوس شناخته می‌شد. این شهر به دلیل قرار گرفتن بر سر راه جاده ابریشم از نظر تجاری بسیار اهمیت داشته است. مهم‌ترین سلسله‌ای که در گنبد قابوس حکومت می‌کرد، سلسله آل زیار بوده است. از این سلسله برج آجری قابوس، بلندترین برج آجری دنیا بر جا مانده که امروزه یکی از بناهای گردشگری در گنبد کاووس به حساب می‌آید. این برج بلند، یکی از مهم‌ترین دلایل مشهور بودن گنبد کاووس در سطح جهانی است.

1. آرامگاه شیخ عبدالله

آرامگاه شیخ عبدالله یکی از جاذبه‌های توریستی شهر گنبد کاووس است که به دلیل تاریخچه‌ی قدیمی و ارزش تاریخی و مذهبی، همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. این آرامگاه در محل قدیمی شهر و در نزدیکی بازار و مسجد جامع واقع شده و به عنوان یکی از بناهای معروف و قدیمی شهر محسوب می‌شود.

2. بازار قدیمی

بازار قدیمی شهر گنبد کاووس، با بیش از ۲۰۰ سال تاریخ و با فضایی سنتی و زیبا، یکی از جاذبه‌های توریستی این شهر به شمار می‌رود. در این بازار، محصولات متنوعی از جمله لباس‌های محلی، قلیان، چای، عطر و ادکلن، سفال و … به فروش می‌رسد.

3. مسجد جامع

مسجد جامع شهر گنبد کاووس، با طراحی زیبا و منحصر به فرد، یکی از بناهای تاریخی و مذهبی این شهر به شمار می‌رود. این مسجد در قلب شهر و در نزدیکی بازار و آرامگاه شیخ عبدالله قرار دارد و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

4. باغ گلستان

باغ گلستان یکی از باغ‌های زیبای شهر گنبد کاووس است که به دلیل فضای سبز و آرامش بخشی که به گردشگران می‌دهد، مورد توجه زیادی قرار گرفته است. این باغ در محلی دور از شلوغی و در نزدیکی رودخانه‌ی گلستان واقع شده و به عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهر، مورد استقبال گردشگران قرار دارد.

5. پل خشتی

پل خشتی یکی از پل‌های قدیمی و تاریخی شهر گنبد کاووس است که در نزدیکی بازار و مسجد جامع واقع شده و به دلیل زیبایی و قدمت خود، همواره مورد توجه گردشگران بوده است. این پل، با بنا‌های قدیمی و منحصر به فرد خود، یکی از جاذبه‌های توریستی شهر محسوب می‌شود.

6. آبشار چمن آباد

آبشار چمن آباد یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهر گنبد کاووس است که در محلی دور از شلوغی و در نزدیکی روستای چمن آباد واقع شده است. این آبشار با ارتفاع بالا و مناظر زیبایی که به گردشگران ارائه می‌دهد، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

7. مجتمع تفریحی پارک شهر

مجتمع تفریحی پارک شهر یکی از بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین مجتمع‌های تفریحی شهر گنبد کاووس است که با فضای سبز و آرامش بخشی که به گردشگران می‌دهد، همواره مورد توجه گردشگران بوده است. این مجتمع با امکانات و خدمات متنوعی که به گردشگران ارائه می‌دهد، یکی از جاذبه‌های توریستی شهر محسوب می‌شود.

ثبت آگهی رایگان در شهر زیبای شما ..!

اگر شما به دنبال ثبت آگهی برای فروش لوازم نو و دسته دوم در شهر خود هستید، با استفاده از وب سایت و اپلیکیشن بنت می می‌توانید به راحتی بازار خود را گسترش دهید. با ثبت آگهی در این پلتفرم، می‌توانید فروشگاه و مغازه‌ی تجاری خود را به هزاران کاربر اینترنتی معرفی کنید.

با استفاده از ابزارهای مختلف و طرح‌های تبلیغاتی، می‌توانید به راحتی به مشتریان جدید دست پیدا کنید و فروش خود را افزایش دهید. با بنت می، به راحتی از طریق تلفن همراه یا رایانه خود، فروشگاه خود را ایجاد کنید و با ثبت آگهی، در کمترین زمان ممکن به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنید.

دیدگاهی بنویسید