بُنت می
بُنت می

پنج انقراض بزرگ بر روی زمین

پنج انقراض بزرگ بر روی زمین

 زمین تاکنون ۵ انقراض بزرگ را سپری کرده است.

 

در طول تاریخ زمین پنج انقراض دسته جمعی بزرگ در اردویسین، دونین، پرمین، تریاس-ژوراسیک و کرتاسه-ترشیری رخ داده که ۹۰ درصد از جانداران زمین را از بین برده است.

در طول عمر زمين چندين بار و به دلايل مختلفدر طول تاریخ زمین پنج انقراض دسته جمعی بزرگ در اردویسین، دونین، پرمین، تریاس-ژوراسیک و کرتاسه-ترشیری رخ داده که ۹۰ درصد از جانداران زمین را از بین برده است. شرايط به گونه‌اي رقم خورده که نسل اکثر موجودات ساکن بر روي اين سرزمين از بين برود و پس از آن زمين به آن‌هايي که توانايي تطابق بيشتري داشته‌اند به ارث برسد. تاکنون انقراض‌ها به دلايل طبيعي مانند آتشفشان‌ها و شرايط آب و هوايي سخت و يا تغيير در سطح اکسيژن و برخورد سيارک به وقوع پيوسته است، اما آيا زمان اين فجايع تمام شده است و زمين به خانه تکاني ديگري دست نخواهد زد.

 در زیر اطلاعات مختصر این ۵ رویداد را بخوانید:

 انقراض اول: حدود ۴۵۰ میلیون سال پیش/ انقراض ۸۵ درصد گونه‌های جانوری

 انقراض دوم: حدود ۳۶۰ میلیون سال پیش/ انقراض ۸۰ درصد گونه‌های جانوری

 انقراض سوم: حدود ۲۴۵ میلیون سال پیش/  انقراض ۹۶ درصد گونه‌های جانوری

 انقراض چهارم: حدود ۲۱۰ میلیون سال پیش/ انقراض ۸۰ درصد گونه‌های جانوری

 انقراض پنجم: حدود ۶۵.۵ میلیون سال پیش/ انقراض ۷۶ درصد گونه‌های جانوری

ثبت آگهی رایگان در شهر زیبای شما ..!

اگر شما به دنبال ثبت آگهی برای فروش لوازم نو و دسته دوم در شهر خود هستید، با استفاده از وب سایت و اپلیکیشن بنت می می‌توانید به راحتی بازار خود را گسترش دهید. با ثبت آگهی در این پلتفرم، می‌توانید فروشگاه و مغازه‌ی تجاری خود را به هزاران کاربر اینترنتی معرفی کنید.

با استفاده از ابزارهای مختلف و طرح‌های تبلیغاتی، می‌توانید به راحتی به مشتریان جدید دست پیدا کنید و فروش خود را افزایش دهید. با بنت می، به راحتی از طریق تلفن همراه یا رایانه خود، فروشگاه خود را ایجاد کنید و با ثبت آگهی، در کمترین زمان ممکن به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنید.

دیدگاهی بنویسید